Oyun Programlama
OYUN PROGRAMLAMA
Android İşletim
Sistemi
Android; Google ve Open Handset Alliance tarafından,
mobil cihazlar için geliştirilmekte olan, Linux tabanlı
özgür ve ücretsiz bir işletim sistemidir. Sistem açık kaynak kodlu olsa da,
kodlarının ufak ama çok önemli bir kısmı Google tarafından
kapalı tutulmaktadır. Google tarafından
ücretsiz olmasının sebebi, sistemin daha hızlı ve çabuk gelişmesi, birçok
popüler marka tarafından kullanılması ve bu sayede reklamlarını daha fazla
kişiye ulaşmasını sağlamaktır. Google,
Android sistemi üzerinde çalışan Google Play marketteki
oyun ve uygulamalar üzerinde aldığı reklamları yayınlayarak para kazanmaktadır.
Android'in desteklenen uygulama uzantısı ".apk"dır. Android, aygıtların fonksiyonelliğini
genişleten uygulamalar yazan geniş bir geliştirici grubuna sahiptir. Android
için hali hazırda 1 milyondan fazla uygulama bulunmaktadır. Google Play
Store ise,
Android işletim sistemi uygulamalarının çeşitli sitelerden indirilebilmesinin
yanı sıra, Google tarafından
işletilen kurumsal uygulama mağazasıdır. Geliştiriciler, ilk olarak aygıtı,
Google'ın Java kütüphanesi aracılığıyla kontrol ederek Java dilinde yazmışlardır. Open Handset Alliance, 5 Kasım 2007'de
Android' i kurduğunu duyurmuştur ve ardından 34 adet donanım, yazılım ve telekom şirketi,
mobil cihazlar için telif hakkı olmayan bir işletim sisteminin teknolojinin
gelişimi için yararlı olduğu konusunda hemfikir olmuşlardır. Android, Linux çekirdeği
üzerine inşa edilmiş bir mobil işletim sistemidir. Bu sistem ara katman
yazılımı, kütüphaneler ve API C
diliyle yazılmıştır. Uygulama yazılımları ise, Apache harmony üzerine kurulu
Java-uyumlu kütüphaneleri içine alan uygulama iskeleti üzerinden çalışmaktadır.
Sprite Nesnesi ve
Özellikleri
Başlangıçta sprite donanım ile arka plan gibi diğer
öğeler ile birbirlerine birleştirilen bağımsız nesneler idi.[1] Bu,
her bir tarama çizgisinin bir
ana ekran işlemcisi olmadan ve bir tam ekran çerçeve tamponuna ihtiyaç duymadan
CRT gibi video çıkış cihazı için hazırlandığında gerçekleşir. Spritler, donanım
oluşturma işlemi sırasında kullanılan nitelikleri ayarlayarak
konumlandırılabilir veya değiştirilebilir. Donanımsal spriteye sahip sistemler
arasında Atari 8-bit ailesi, Commodore 64, Nintendo Entertainment System, Sega Genesis ve
1980'li yılların jetonlu atari makineleri yer
almaktadır.
Fizik Motorunun
Temelleri
Fizik motoru, video
oyunlarında ve simülasyon yazılımlarında
kullanılan, üç boyutlu nesnelerin geometrilerinin kesişim testleri ve bu gibi
fiziksel etkileşimlerini test eden bir yazılımdır.
İçinde birçok fizik formülü tanımlıdır. Video oyun
motorlarının bir parçasıdır. Video oyunlarında ve
çeşitli simülasyon yazılımlarında kullanılırlar, üç boyutlu nesnelerin
geometrik kesişimlerini test ederler. Fakat yöntemler yani kullanılan
algoritmalar çeşitlidir. Bazı fizik motorları nesnelerin kutulanmış ve
kürelenmiş geometrik sınırlarını denetleyerek kesişim testini
gerçekleştirirler, bu dünyada yaygınlıkla kullanılan yöntemdir, ayrıca çok
basit bir algoritma yapısı
vardır. Lakin, bu basit yöntemler nesnelerin gerçek davranışlarını
yansıtmazlar. Bundan dolayı video oyun motorlarından farklı olarak, simülasyon
yazılımlarında daha gelişmiş ile geometrik kesişim testleri gerçekleştirilir.
Fizik motoru, video oyunlarında ve simülasyon yazılımlarında gerçekçiliği
belirleyen en büyük unsurlardan biridir. Ücretli olanların değeri onlarca
dolardan yüzbinlerce dolara kadar varabilir. Fizik motoru olarak isimlendirilen
yazılımların ücretli olanları olduğu gibi ücretsiz ve açık kaynak kategorisinde
olanları da vardır. Örneğin "Half Life 2"
adlı video oyunu "Havok" adlı ücretli bir fizik motoru
yazılımını kullanmıştır.
Sensör Kullanımı
Günümüzde pek çok cihaz üzerinde hareket
sensörleri eklenmiş halde satılmaktadır. Bu sensörler cihazın çeşitli
eksenlerde yaptığı hareketleri takip ederek uygulamaya bildirir ve kullanıcının
hareketine göre bir eylem gerçekleştirilmesini sağlar. Özellikle son dönemde
yarış ve FPS (First-person
shooter) türündeki oyunlarda cihaz hareketiyle oyun karakterlerinin
kontrol edilmesi bu sensörler sayesinde gerçekleşir. Biz de bu bölümde sizlere
bu sensörlerin kullanımına dair basit bir örnek sunacağız.
Sol yanda örnek proje kodlarını
indirebileceğiniz uygulamada amacımız, öncelikle sensörden gelen veriyi takip
etmek olacak. Bunun için sensör verisine ihtiyaç duyduğumuz sınıfta Sensor Event Listener sınıfını
gerçeklememiz gerekiyor. Bu şekilde sensörden gelen verileri izleme şansı elde
ediyoruz.
Temel Yapay Zekâ Kullanımı
Yapay zekâ,
bir bilgisayarın veya
bilgisayar kontrolündeki bir robotun çeşitli
faaliyetleri zeki canlılara
benzer şekilde yerine getirme kabiliyeti.[1] İngilizce artificial intelligence kavramının akronimi olan AI sözcüğü de bilişimde sıklıkla
kullanılır. Yapay zekâ çalışmaları genellikle insanın düşünme yöntemlerini analiz ederek
bunların benzeri yapay yönergeleri geliştirmeye yöneliktir. Bir bakış açısına
göre, programlanmış bir bilgisayarın düşünme girişimi gibi görünse de bu
tanımlar günümüzde hızla değişmekte, öğrenebilen ve gelecekte insan zekâsından bağımsız
gelişebilecek bir yapay zekâ kavramına doğru yeni yönelimler oluşmaktadır. Bu
yönelim, insanın evreni ve doğayı anlama
çabasında kendisine yardımcı olabilecek belki de kendisinden daha zeki, insan
ötesi varlıklar meydana getirme düşünün bir ürünüdür.
Yorumlar
Yorum Gönder