Bilgisayarla Grafik İşlemeye Giriş
BİLGİSAYARLA GRAFİK İŞLEMEYE GİRİŞ
Bilgisayar Grafiklerine Giriş
Bilgisayar
grafikleri, bilgisayarların ve özel bir
grafik donanımı ve yazılımının yardımıyla bir bilgisayar tarafından görüntü
verisinin temsilini kullanarak oluşturulmuş grafiklerdir. Bilgisayarların
etkileşimi ve anlaşılması ve verinin yorumlanması bilgisayar grafikleri
sayesinde oldukça kolaylaşmıştır. Bilgisayar grafik gelişimi birçok çoklu ortam
tiplerinde önemli bir etkiye sahiptir ve animasyon, sinema ve video oyun
endüstrinin gelişmesini sağlamıştır.
Bilgisayar Animasyonu
Bilgisayar
animasyonu, animasyonlu görüntüler üretmek için kullanılan işlemdir. Bilgisayar
üretimli imgeleme daha genel bir terim olarak hem statik hem de dinamik
görüntüleri kapsarken, bilgisayar animasyonu yalnızca hareketli görüntüleri
ifade eder.2 boyutlu bilgisayar grafikleri halen üslup, düşük bant genişliği ve
daha hızlı gerçek zamanlı uygulamalarda kullanılmakla birlikte, modern
bilgisayar animasyonu genellikle 3 boyutlu bilgisayar grafikleri kullanır. Bazen
animasyonun hedefi bilgisayarın kendisidir. Ancak bazen de kendisidir.
Bilgisayar animasyonu, günümüzde 3 boyutlu animasyon modellerinde tanımını
bulur. Ve geleneksel animasyonda kullanılan “stop motion” tekniklerinin ve 2
boyutlu çizimlerdeki çerçeve-çerçeve animasyonunun dijital dünyadaki ardılıdır.
3 boyutlu animasyonlar için nesneler, bilgisayar monitöründe modellenerek
oluşturulur ve figürler sanal iskeletlerle donatılır. 2 boyutlu şekil
animasyonları için, ayrı nesneler ve ayrı şeffaf katmanalar, bu sanal iskelette
veya bu iskelet olmaksızın kullanılır. Ardından figürün kolları, gözleri,
ağızları, kıyafetleri vb. animatör tarafından anahtar çerçeveler üzerine
taşınır. Anahtar çerçeveler arasındaki görünüm farklılıkları, ara doldurma veya
şekil verme olarak bilinen bir işlemle bilgisayar tarafından otomatik olarak
hesaplanır. Sonunda, animasyon, işlenir. 3 boyutlu animasyonlar için, modelleme
tamamlandıktan sonra tüm çevreler işlenmelidir. 2 boyutlu vektör animasyonları
için, aralık çerçeveleri gerektiği gibi oluşturulurken işleme sayesinde anahtar
çerçeveleri resimlenmektedir. Önceden kaydedilmiş çalışmalar için, işlenmiş
çerçeveler, dijital video gibi farklı bir formata veya ortama aktarılır.
Çerçeveler, son olarak kullanıcı kitleye sunulacağı için gerçek zamanlı olarak
da oluşturulabilir. İnternet üzerinden iletilen düşük bant genişliği
animasyonları kullanıcı bilgisayarları tarafında yazılım kullanır. Bu yönüyle
gerçek zamanlı veya önceden yüklenmiş yüksek bant genişliği animasyonlarından
ayrılmaktadır.
Yorumlar
Yorum Gönder