E-Ticarete Giriş

E-İŞ/ E-TİCARETE GİRİŞ
Elektronik Ticarete Giriş
İçinde bulunduğumuz “dijital çağ”, hızla ve önemli ölçüde girişimcilerin ticaret yapma biçimini değiştiriyor. Bu anlamda, online alışveriş yapanların sayısının artması; internetten satış için şirket kurmak isteyen birçok girişimciyi, dijital bir mağaza açarak e-ticaret sektörüne adım atmaya yöneltiyor. Bilindiği gibi; fiziksel bir mağaza sahibi olmak ile karşılaştırıldığında, internetten satış için şirket kurmak, yatırım ve işletme maliyetlerinin düşük olması nedeniyle son derece kolay. Bu nedenle, internetten satış için şirket kurmak; birçok fiziksel mağaza sahibi için işlerini büyütmenin ve satışlarını artırmanın en önemli yollarından biri olarak görülebilir.

E – Ticaretin İşletmelere ve Tüketicilere Etkileri
E- Ticaret ekonomik bir olgu gibi algılansa da sosyal ve kültürel alanlarda da etkiler oluşturmaktadır. E-Ticaretin; birey, firmalar ve toplum üzerinde farklı etkiler oluşturduğu görülmektedir. Müşteri beklentilerinin pazarı yeniden tanımladığı veya yeni pazarlar oluşturduğu koşullara E-Ticareti benimseyen firmalar, daha hızlı uyum sağlamakta ve rekabet konusunda avantaj elde etmektedir. Bireylere ise alışveriş, bilgi ve hizmetlere erişim, kamu ile etkileşim konularında fiziki uzaklık ve zaman kısıtlarını ortadan kaldıran yeni yollar sunulmaktadır. E-Ticaret ile iş süreçleri kısalacak, günlük işlerin takibi daha kısa zaman alacak, maliyetler azalacak ve verimlilik artacaktır. Bütün bunların, insanların iş dışında boş zamanlarını artıracağı düşünülmektedir. Bu yönüyle elektronik ticaretin hem ekonomik hem de sosyal etkileri olacağı düşünülmektedir.

Elektronik Ticaret Stratejileri
Online satışlarda müşteri sadakatini kazanmak ve hedef kitleyle doğru ilişkiyi kurmak oldukça önemli. Elbette her sektör ve marka için hedef kitlenin kullanıcı davranışları farklılık gösterebiliyor. Ancak, genel olarak e-ticaret müşterilerinin ve henüz online alışveriş deneyimi yaşamamış müşteri potansiyelinin e-ticaret sitelerinden bazı ortak beklentileri de var. Bu beklentiler, kullanıcıların bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapma kararını etkilediği gibi aynı zamanda sürekliliğini de beraberinde getiriyor. Bu durumda, e-ticaret sitelerinin de bu ortak müşteri beklentilerini belirlemesi ve müşteri potansiyelini artırması mümkün hale geliyor. Müşterilerin ortak beklentilerini karşılamak ve daha sonra spesifik hedef kitle özelliklerine göre stratejiler kurgulamak, aslında birkaç ipucu sayesinde o kadar da zor değil. Siz de e-ticaret işinizi büyütebilir, müşteri portföyünüzü genişletecek bu genel özellikleri e-ticaret sitenize uyarlayabilirsiniz. Doğru e-ticaret paketini seçmeniz, bu noktada yeterli olacaktır.

Elektronik Ticaret İş Modelleri
Elektronik Ticaret’in popüler hale gelmesiyle buna bağlı olarak d bu sistem kendi arasında E-ticaret modellerine ayrılmıştır. E-ticaret Modelleri kısaca B2B, B2C, C2C ve B2G olarak adlandırılmaktadır. Her E-ticaret yapan şirket, bu modellerden en az birini kullanmaktadır.
B2B (Business to Business): İşletmeden işletmeye ticaret yapılan E-ticaret modelidir. Bu modeli kullanan işletmeler son kullanıcıya bir ürün satışı gerçekleştirmezler. Örnek; hastane cihazları satan bir üreticinin, cihazlarının hastane tarafından satın alınması gibi. Ya da toptan satış gerçekleştiren bir üreticinin veya toptancının, ürünlerini mağazalara satması örnek olarak gösterilebilir.
B2C (Business to Consumer): İşletmeden üreticiye işlem yapılan bir e-ticaret modelidir. Hepsiburada.com gibi siteler buna örnek olarak gösterilebilir. Burada son kullanıcılar sadece alıcı kısımdadır.
C2C (Consumer to Consumer): Tüketiciden tüketiciye işlem yapılan bir E-ticaret modelidir. Gittigidiyor.com, eBay.com vb. siteler buna örnek olarak gösterilebilir. Son kullanıcıların kendi aralarında işlem yaptığı modeldir. Letgo gibi uygulamalar da örnektir.
B2G (Business to Government): İşletmeden devlete işlem yapılan bir E-ticaret modelidir. Devletin online olarak ihale açması ve bu ihaleyi işletmelerin yine online olarak takip edilerek devlete ürün veya hizmet satışı gerçekleştirmesi gibi. Örnek; devlet malzeme ofisinin kamu kurumlarının ihtiyaçlarını e-ihale olarak açması.
Elektronik Ticarette Güvenlik
Elektronik ticarette alıcı ve satıcı birbirlerini görmeksizin iş yaptıklarından karşılıklı olarak güvenin sağlanması için ek bir takım önlemler almaya ihtiyaç duyarlar. Öncelikle alıcı ve satıcı taraflar birbirlerinin kimliklerinden emin olmak isterler. İşte bu ihtiyaç dijital imza ve dijital sertifikaların geliştirilme nedenidir. Bunlar aracılığıyla iki taraf birbirlerinin kimliğinden emin olabilmektir. Türkiye’de şu anda dijital sertifikalar ile ilgili yasal altyapı henüz oluşturulmadığı için alıcı tarafında bulunan bireysel kullanıcılar henüz dijital sertifika kullanmaya başlamamışlar, satış yapan siteler de müşterilerine bunu şart koşmamışlardır. Bu nedenle satıcılar alıcıların kimliklerini kontrol edememektedirler. Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışverişi yapmak için vermek durumunda kaldıkları kredi kartı vb. bilgilerin internet üzerinden iletilirken 3 şahısların eline geçmesi riskidir. Bilindiği gibi özellikle telefonla yapılan satışlarda kredi kartı numarası ve son kullanma tarihi alışveriş için yeterli olmaktadır. Bu yüzden bu bilgilerin korunması elektronik ticaretin gelişimi için büyük önem taşımaktadır.

Elektronikte Ödeme Sistemleri
Ödeme kuruluşları ve elektronik para kuruluşlarının faaliyetlerini yürütmede kullandıkları bilgi sistemlerine ilişkin usul ve esasların bilgi teknolojilerinde gerçekleşen hızlı ve kapsamlı değişiklikler ve sektörün ihtiyaçları çerçevesinde devamlı bir değişiklik içerisindedir.
E-ticaret sitenizi kurduktan sonra ödeme işlemlerini gerçekleştirebilmek için ödeme alt yapılarını da sisteminize entegre etmeniz gerekiyor. Tabii ki bunları yaparken ya da yapmadan önce bu ödeme sistemlerinin ne olduğu hakkında bilgi edinmek, bu süreçte size birçok kolaylık sağlayacaktır. Ödeme sistemleri hakkında bilmeniz gereken detayları bu dosyamızda ele alıyoruz. Burada sanal POS süreçlerinin nasıl işlediğinin yanı sıra farklı bankaların sanal POS’larının İdeaSoft paneli üzerinden nasıl kurulabileceğine kadar farklı bilgiler bulabilirsiniz. Bunun yanı sıra ödeme sistemleriyle ilgili bilmeniz gereken terimler ve konular hakkında da detaylı bilgi yazıları da burada mevcut. Bilgi yazılarının yanı sıra ödeme işlemlerinde yaşanan sıkıntılar, sepeti terk etme oranlarının düşürülmesi, ödeme işlemlerinin site üzerinde daha kolay bir hale nasıl getirebileceğinize dair rehber yazılarını da sizinle paylaşıyoruz.

E-Ticarette Pazarlama
Web pazarlama, online pazarlama, e-pazarlama veya internet marketing ürün veya servislerin internet üzerinden pazarlanmasıdır.
İnternet ile pazarlama birçok farklı açılım kazandı, bunlardan en önemlisi de internetin en ucuz şekilde en büyük kitlelere ulaşabilecek bir ortam sağlaması pazarlama stratejilerini baştan aşağıya değiştirdi. İnternet aracılığı ile firmalar anlık olarak müşterilerine cevap verebiliyor ve müşteriler de aynı şekilde seri geri bildirimlerde bulunabiliyor. Tabi diğer tarafta online marketing gelen birçok verinin kontrolü ve onlara uygun davranış gerektiriyor (online müşteri ilişkileri yönetimi).
Online pazarlama birçok dallara ayrılır ve ne bir site yapıp onun reklamını yapmak ne de bir siteye banner yerleştirip görüntülenmesini sağlamaktır. Verimli bir online marketing kampanyası birçok değişken yaklaşımın ortaklaşa şirket stratejisi ile entegre yürütülmesi ile sağlanır. Bu yüzden online pazarlama sitenin arama motorlarına göre optimizasyonunu (SEO) buna ek olarak arama motorları reklamlarının yönetimini (SEM), diğer sitelerdeki banner kampanyalarının hazırlanması ve yönetimi, eldeki veriler ile e-mail marketing ve Web 2.0 stratejilerinden oluşur.

E-Ticaret Yazılım Tasarımı
Yazılım tasarımı, bir sorunun yazılım çözümü için, sorun giderme ve planlama aşamasıdır. Yazılımın özellikleri kararlaştırıldıktan sonra yazılım geliştiricileri sorun için bir çözüm geliştirir. Bu aşama mimarisel görünüm kadar, alt düzey algoritma gerçekleşmeyi de içerir. Yazılım tasarımı için programlamanın ilk aşaması da diyebiliriz. Programlama işlemine başlamadan önce mutlaka ön çalışma yapmak ve programın nasıl işleyeceğini ortaya koymak gerekir. Programlama makine dili veya yüksek seviyeli bir programlama dili kullanılarak yapılır.
Yazı tasarımında bazı etmenler göz önünde bulundurulur. Bunlardan bazıları:
·         Pazarlanabilirlik
·         Kullanılabilirlik
·         Paketleme
·         Genişletilebilirlik
·         Güvenilirlik
·         Bakım kolaylığı
·         Uyumluluk
·         Yeniden kullanılabilirlik

E-Ticaret Yöntemi
Tam da bu konuda hayatımızı dijital pazarlama stratejileri kurtarmaktır. Sitelerin geliştirilmesi ve yüksek etkileşimleri sağlayabilmek adına satış arttırımında dijital pazarlama stratejileri devreye girecektir. Dijital pazarlama gerek yapılan araştırmalar gerekse bir uzman yardımı alınarak uygulanmalıdır. Diğer e-ticaret sitelerinde olduğu gibi sizin için de dijital pazarlama faaliyetlerinin önemi oldukça fazladır. E-ticarette etkili e-ticaret yöntemlerinden olan dijital pazarlama stratejileri sırasıyla arama motoru optimizasyonları, SEM ve sosyal medya faaliyetlerini içermektedir. Bunların yanı sıra toplu mailler, doğal hitler, SEO uyumlu içerikler ve reklam çalışmalarının da dijital pazarlamada ki yeri bir o kadar büyüktür. Alt başlıklar halinde etkili-ticaretlerinden kısaca bahsedelim.

Dikkat Çeken İçerikler
Yazımızın en başında da üzerinde durduğumuz gibi sitenizde yapılan girişler bir süre sonra yeniliğini kaybedeceğinden yani yeteri kadar ürün çeşitliliği ve fazlalığı olmayacağını dile getirmiştik. Bu da sizin trafik etkileşiminizi ve ziyaretçisi olmayan bir site haline gelmenize neden olacaktır. Arama motorları tarafından en çok dikkat edilen sitenize yaptığınız ürün girişlerinin kaliteli ve net olması, özgünlük içeriyor olmasıdır. Bu nedenle de ürünlerinizde açıklamalarınızı kendiniz yazabilir ya da ürünlerle ilgili çarpıcı ve dikkat çekici makaleler yazarak özgünlüğünüzü arttırabilirsiniz.

SEM Çalışmaları
Bir sitede trafik oranları ne kadar yüksek orandaysa o sitenin sıralaması da doğal olarak o kadar yüksek olacaktır. Sitenize gelen trafik etkileşimin artması hem sıralamanızı hem de satışlarını etkileyecek önemli faktörlerdendir. Bu durumu daha fazla arttıracak çalışmalardan biri de arama motoru reklamcılığıdır. Siteniz için başlangıç olarak bir reklam bütçesi ayırarak arama motorlarında reklam verebilirsiniz. Bu reklamları kendi bütçenize göre aylık ya da günlük olarak belirleyebilirsiniz. Reklam çalışmalarının meyvesi de kendisini satış olarak size gösterecektir.
SEO Çalışmaları
Etkili e-ticaret yöntemleri arasından en çok bilinen ve en çok kullanılan yöntemlerden biri de SEO çalışmalarıdır. Genel olarak sektörde yer alan tüm sitelerin kullandığı ve diğer çalışmalara göre etkisi daha çok olan bir pazarlama stratejisidir. Sitenizin arama motorlarının isteklerine göre dizayn edilmesi ve içeriklerin düzenlenmesinin yapılmasıyla siteye gelen trafiğin arttırılması hedeflenen bir çalışmadır. Diğer çalışmalara göre dönüşüm oldukça fazla olan bir stratejidir. SEO çalışmaları ve tüyoları için daha önce yazmış olduğumuz makalelerimizden faydalanabilirsiniz.

Sosyal Medya Pazarlama
Sosyal ağlar arama motorları tarafından yüksek değer gören kanallardır ve satışlar üzerinden arttırıcı bir etkiye sahiptirler. Son zamanlarda ön planda olan Facebook, Google Plus ve Twitter gibi sosyal mecralarda kurulan sayfalar ve yapılan paylaşımların değeri oldukça önemlidir. Sosyal ağların yanında forum ve bloglarda sitenizle ilgili yapacağınız kampanya indirim ve duyuru gibi paylaşımlarla da insanları sitenize yönlendirebilir, sitenize trafik sağlayabilirsiniz. Ayrıca etkili e-ticaret yöntemleri olarak sosyal medya beğenilerinizi çoğaltmak için alışveriş yapan müşterilerinizden hediye ya da indirim gibi kampanyalar karşılığında sosyal medya sayfalarınızı beğenmelerini ya da paylaşmalarını isteyebilirsiniz.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

VLSI Devre Tasarımı

Yapay Sinir Ağlarına Giriş

İnsan Bilgisayar Etkileşimi